The Best Streaming Software!
VIVO Rent A Car - Your car rental
Върни се   Digital TV Forums - БЪЛГАРСКИЯТ ФОРУМ ЗА ЦИФРОВА ТЕЛЕВИЗИЯ > Друга цифрова техника > КОМПЮТРИ и периферия

КОМПЮТРИ и периферия Компютърни системи и мрежи

Отговори
 
Контрол над темата Начин на разглеждане
  #1  
Стар 22-03-2011
Аватара на ТИНТИН
ТИНТИН ТИНТИН не е на линия
Модератор
 

Дата на присъединяване: Mar 2009
Мнения: 4,148
Благодари: 362
Получил благодарност:
2,431 пъти в 1,521 поста
Сваляния: 71
Ъплоуди: 0
По подразбиране Facebook Places @ България

От петък геолокационната услуга на социалната мрежа е активна и за вече 2 млн. български потребители



Организирането на протести през Facebook се превръща във все по-масова практика. Новото приложение за геолокация ще позволява и следенето им в реално време от дистанция.

Facebook Places е нещо, което ви позволява да се регистрирате в заведенията или местата, на които се намирате в даден момент през мобилните си устройства. За повече от 7.5 млн. потребители на стартиралата преди две години Foursquare това звучи познато, и наистина е. Разликата е единствено в мащаба и в това, че новата услуга на Facebook вече е и в България, където социалната мрежа вече има 2 млн. потребители.

Част от технологичните медии изказват сериозни притеснения относно това доколко е сигурно постоянно да издаваш местоположението си (макар да може да се ограничи на кого). Други анализатори обаче предричат светло бъдеще за услугата и неслучайно социалната мрежа със своите над 500 млн. активни потребители е заинтересувана.

Facebook пусна своя аналог Places в САЩ през август миналата година, но това не забави растежа на Foursquare. Основното предимство на услугата на социалната мрежа обаче е, че тя свързва потребителите с всичките им приятели в нея директно, което не е малко.

От петък насам ползващите Facebook в България могат да се регистрират в заведенията и местата, които посещават. Стига да разполагат с мобилни устройства, работещи с операционната система Android или да притежават iPhone, BlackBerry, или апарат с HP webOS или Windows Phone 7. Собствениците на Nokia за момента не могат да се възползват от услугата.

Според Ивайло Христов от "Комфо", българо-датска компания, която се занимава с разработване на приложения за Facebook, новата услуга има сериозен потенциал в България: "Миналата седмица видяхме, че броят на активните потребители в България достигна 2 милиона. Смятам че Facebook Places има потенциал за успех тук", коментира Христов.

Стартът на Places в България носи нови възможности пред компаниите, ползващи Facebook за комуникация, както и за разработчиците на приложения за социалната мрежа. "Работим отдавна с Facebook и виждаме, че всяка въведена новост, която разчита на социалния елемент, винаги се оказва печеливша посока на работа. Съдейки по опита ни, очаквам Facebook Places скоро да станат интересен и предпочитан маркетинг инструмент за компаниите и в България", обясни Христов.

Двоен ръст

Само за една година активните потребители на Facebook в България нараснаха двойно, достигайки 2 млн. За този период се очертаха и някои тенденции в използването на социалната платформа.

Според "Комфо" през изминалата година потребителите действително започват все повече да използват Facebook за получаване на ежедневна полезна информация. Това е до голяма степен очаквано развитие, защото компанията работи целенасочено в тази насока. Най-вече чрез промени в алгоритмите, които показват съдържанието и начините, по които то е достъпно (към момента разделено на два основни потока - top news и most recent). Друга новост, която повлия върху възможността за по-лесно споделяне на информация, са like бутоните, които от миналата година могат да се интегрират свободно във външни сайтове. "Интегрирането на Facebook функционалности в стотици български сайтове, които досега не са имали какъвто и да е вид регистрация или канали за споделяне, допринесе точно за този ефект", твърди Христов.

Една от причините повече потребители да получават дневната си информация от Facebook е, че за целта не е необходимо да са активни в търсенето ѝ, защото тя сама ги намира. Техните приятели я доставят на един клик разстояние. По този начин се достига до по-широк кръг от хора, които са традиционно трудно достъпни за медии и комуникационни специалисти, смятат от "Комфо". "Това са не просто повече хора като брой, а това са потребителите, които реално купуват и са основния фокус на маркетинг специалистите", каза Христов.

Много плява, ниска култура на ползване

Появата на множество групи и фенстраници, създадени с ясната цел да съберат определен брой почитатели, които след това да бъдат продадени на компании, които искат да ги облъчват с реклама, изнерви голяма част от ползващите Facebook през последната година. Бизнесът с фенстраници е спорен и от морална гледна точка и от страна на ефективност.

Напоследък пък са модерни страници от типа на "Не мога да повярвам какво направи ***** (произволно име на популярна обществена личност)", и въпреки че и тази схема започва да става все по-очевидна, много потребители продължават да се "ловят на въдицата".

Данните на "Комфо" сочат, че през последната година чийтърските групи и "спам" фенстраниците са повече, но като цяло спамът във Facebook намалява. "Чрез групите и страниците Facebook имат повече контрол и по-лесно смачкват спамърите и неспазващите правилата", твърдят от компанията.

Бизнесът има все по-голям интерес към социалната платформа, но все още има компании, които купуват фенстраници и групи, чрез които не само не постигат желания ефект, а често и вредят на името и репутацията си.
Отговори с цитат
Sponsored Links
VIVO Rent A Car  Вземи своят Vu+ сега!  SatPlus
Отговори

Съобщения от Devil M
VIVO Rent A Car  

Тагове
facebook, places, България


Активни потребители разглеждащи тази тема в момента: 1 (0 членове и 1 гости)
 

Подобни теми
Тема Започнал темата Форум Отговори Последно мнение
Червеи пълзят във Facebook, как да се пазим dido sat 2010 Дъра-Бъра 2 16-02-2011 21:59
Facebook пред закриване? GeorgiD Дъра-Бъра 29 03-02-2011 13:44
Facebook АДМИН Новини и мнения 0 02-09-2010 20:15
ITV integrates Facebook for Christmas catch-up сат-инфо Новини 0 17-12-2009 14:10
Facebook група Peter Дъра-Бъра 0 01-09-2009 21:04


Всички времена са във формат GMT +3. Часът е 19:44.


DTV-BG Powered by vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.